19 mei 2006

Dat wil ik ook!

Zozo. Dus toch een blog, ook voor mij.

En hier stel je je even voor aan de komende lezers? Mijn hooggewaardeerde publiek wat op het moment van dit schrijven geen idee heeft wat hen te wachten staat. Wat dat betreft hebben we nu al een band, ik heb ook geen idee.

Laat ik maar de eerste zijn die oversteekt.
Ellen, 39 jaar. Import-Rotterdamse met een blijvend vleugje zachte g als ik moe ben.
Juf in wording - Pabostudente derdejaars deeltijd om precies te zijn.
Zo'n juf die eigenlijk eerst alleen part time werkende moeder was en tijdens een vrijwilligersperiode als overblijfkracht het licht zag.. Ik kan iets met die kinderen, de kinderen doen iets met mij!
Ik vermeed tijdens een intake en motivatiegesprek op de opleiding overigens de opmerking: ik wil dit omdat ik zoveel van kinderen hou.
Dooddoener. Ik was origineler, al weet ik niet precies meer wat ik gezegd heb toen. Ik was in ieder geval -met MAVO!- binnen.

De drang om dit blog op te zetten is ontstaan tijdens het lezen van Jufaukjes blog. Jeetje wat kan die dame schrijven. Jufaukje, zie deze poging van mij als ode. Ik ben een fan!
Maar dat wil ik ook, mijn spinsels van alledag kenbaar maken aan leesgierigen. En omdat ik een tiep ben van: Hup, dan maak je toch een blog aan (en vervolgens niet nadenkt maar meteen maar de agreements aanvinkt onderaan de blog-creating-website) is er een nieuwe paddestoel uit de grond geschoten: Juf en ik.
Meer diepgang kon ik nu niet bedenken.

Ik besef me trouwens hoe beeldend de titel van deze posting is voor wie ik ben. Tjakka, mijn eerste overpeinzing is binnen..