09 mei 2007

Slopen en bouwen

Een mooie dag. Want het vijftien jaar oude noodgebouw wordt met de grond gelijk gemaakt.
Het toeval wil dat in groep 4b net een nieuw bouwproject gaande is, we zijn druk bezig met het ontwerpen van een eigen dorp.
Ik was hier al zo over in mijn nopjes, vanwege al dat zelfontdekkende en samenwerkende en al die andere parels.
Zie ik me toch een enorme parel in tweedelig pak voorbij lopen. Iemand die keek alsof ie verstand had van bouwen of slopen.
Dus gooide ik de deur open en heette hem nietsvermoedend van harte welkom met de openingszin: "Mijnheer, weet u iets van gebouwen?"
Jawel mevrouw, ik heb deze school ontworpen - ik ben de architect.
Ik heb hem naar binnen getrokken en gevraagd even kritisch te kijken naar onze maquettes en argumenten bij de dorpsplannen. En hij deed dat gewoon! De kinderen bekeken op hun beurt de architect van alle kanten.
En juf Ellen is voor de rest van de dag in een kick geschoten.