20 september 2006

Gezond

Teveel te doen in te weinig dagen, uren en minuten.
Nog wat oude kerntaakjes, een joekel van een taakgroepopdracht, nog een joekel van een taakopdracht en en pasant nog even een scriptie. Ik duik zogezegd eens flink de theorie in dit jaar. Dat wil zeggen: tussen de avondcolleges, de gezinsbedrijvigheden (fulltime werkende wederhelft, vaak trainende kinderen, zeer onderhoudsonvriendelijk woonpand) en het invalwerk (hot&her) door.
Toen alle drukte in een onplezierige droom op me afdenderde, heb ik me een nieuw motto aangemeten: Komt tijd, komt stageplaats. Ik ben dus even stageloos. En ik geloof dat dat ook nog wel een tijdje zo blijft.
En wow, wat een lekker licht en luchtig gevoel komt er over me. Het studentzijn is weer te scheiden van het moeder zijn, echtgenote zijn en ook alleenmetmezelf zijn is weer een optie. Wat hebben ze op een school aan een stagiaire die met stutblokken in de klas gezet moet worden en zelf de knoppen van haar verschillende rollen niet tijdig meer weet om te zetten?
Nee, doe mij maar een gezonde juf - zou ik als kind zeggen tenminste!

Precies kinders! Op gezond onderwijs, onze tijd komt snel weer!